Caminito Milonga / 14-12-2019 / Fundamentals / Troilo ve Arkadaşları
Aralık 2019 Fundamentals Milongasını Anibal Troilo ve arkadaşları’na ayırıyor ve böylelikle “Dört Büyükler” serisinin de sonuna geliyoruz.
Anibal Troilo da (1914 – 1975) diğer büyük tango orkestralarının şefleri gibi İtalyan kökenli bir aileden geliyordu. Babası ona “Ağlak” anlamına gelen “Pichuco” lakabını vermişti. Çok küçük yaşlarda çevresindeki barlarda dinlediği Bandoneon’un sesine aşık oldu. Annesi ona 10 yaşında iken 14 taksitte ödemek üzere 140 Peso’ya bir bandoneon aldı. Müzik dükkanının sahibi 4. Taksitten sonra vefat etti ve geri kalan ödemeyi talep eden olmadı. Troilo bu enstrümanı ömrü boyunca kullandı.
İlk performansını 11 yaşında yaptı ve ilk orkestrasını 14 yaşında kurdu. 16 yaşında Vardaro-Pugliese orkestrasında çaldı ve ardından Juan Maglio, Julio de Caro, Juan D’Arienzo, Angel D’Agostino, Juan Carlos Cobian, Luis Petrucelli orkestralarında ve Tipica Victor’da çaldı. 1937’de kendi orkestasını kurdu ve ilk 2 stüdyo kaydını bir yıl sonrasında gerçekleştirdi. Aynı yıl Yunan asıllı bir ailenin kızına aşık oldu ve evlendi. Bu orkestra 1971’e kadar devam etti ve 449 kayıt gerçekleştirdi. 1951’de en yakın arkadaşı ve bestelerinden bazılarının söz yazarı olan şair Homero Manzi’nin vefatı üzerine bir yıldan uzun süren ağır bir depresyona girdi ve anısına “Responso”yu besteledi.
Troilo ünlü gitarist Roberta Grela ve Nuevo Tango’nun öncüsü Astor Piazzola ile de performanslar ve stüdyo kayıtları gerçekleştirdi.
Troilo’nun Pedro Maffia’nın müziğinden ve Ciriaco Ortiz’in bandoneonundan etkilendiği bilinmektedir. Pedro Maffia’ya ithafen yaptığı besteyi 1953 yılında kayıt altına aldı. İlk defa dahil olduğu Vardaro-Pugliese orkestrasının bandeneonisti ise Ortiz idi. Troilo’nun müziği renkli, derin, dramatik, yenilikçi ve yaratıcıdır. Her zaman bulunduğu dönemin ilerisinde üretmeyi başarmış ve Tango’nun gelişmesini sağlamıştır. Dans edilebilir Tango’ya olduğu kadar Nuevo Tango’ya da emek vermiştir. Orkestrasında zamanın en iyi enstrumantalistleri çalmış ve en iyi vokalistleri şarkılarını seslendirmişlerdir. Enstrumantalist ve orkestra şefi yönü ile olduğu kadar besteci olarak da çok üretkendir ve hafızalarda yer eden kompozisyonlarda imzası vardır.
14/12/2019 tarihli Milongamızın Tanda ve Cortinalarının düzenli haline aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz. Bugünkü Tandalarımız “Troilo ve Arkadaşları” ve Cortinalarımız “Yunan müzikleri” olarak programlanmıştır. İyi dinlemeler!
https://open.spotify.com/playlist/4sMd6OehTIWV5F9gZMd15H
Section | Orquesta | Vocalist | Year / Period |
Caminito | Juan Maglio | Instrumental | 1927 |
La Cumparsita | Pedro Maffia – Pedro Laurenz | Instrumental | 1926 |
T | Luis Petrucelli | Instrumental, Roberto Diaz | Guardia Nueva |
T | Orquesta Tipica Victor | Instrumental | Guardia Nueva |
V | Francisco Canaro | Ernesto Fama | Early Golden Age |
T | Julio De Caro | Instrumental | Late Golden Age |
T | Francisco Canaro | Carlos Roldan | Late Golden Age |
M | Juan D’Arienzo | Alberto Echagüe | Early Golden Age |
T | Anibal Troilo | Instrumental | Early Golden Age |
T | Juan D’Arienzo | Alberto Echagüe | Early Golden Age |
V | Anibal Troilo | Alberto Marino, Francisco Fiorentino | Late Golden Age |
T | Angel D’Agostino | Angel Vargas | Early Golden Age |
T | Alfredo Gobbi | Instrumental | Late Golden Age |
M | Anibal Troilo | Francisco Fiorentino | Early Golden Age |
T | Osvaldo Pugliese | Roberto Chanel | Late Golden Age |
T | Osvaldo Fresedo | Roberto Ray | Late Golden Age |
V | Juan D’Arienzo | Instrumental | Early Golden Age |
T | Leopoldo Federico | Instrumental | Transition Era |
T | Anibal Troilo | Roberto Rufino | Transition Era |
La Cumparsita | Anibal Troilo | Instrumental | 1952 |
Caminito Art Spotify Profili için:
https://open.spotify.com/user/kxmbqgbx0zo0qk8ags5y6qj0r?si=Mn7km9vJTYq7ZIAPo56Agg