Caminito Milonga / 05-10-2019 / Fundamentals / D’Arienzo ve Arkadaşları

 


Sevgili Tangoseverler,


Bu haftaki Milongamızı Juan D’Arienzo (1900 – 1976) ve arkadaşlarının kayıtları ile gerçekleştirmek istiyoruz.

Juan D’Arienzo da Tangonun diğer büyük isimleri gibi İtalyan asıllı bir aileden geliyordu. Sekiz yaşında piyano çalmaya başladı ve ardından kemana geçti ve henüz çocuk sayılacak yaşlarında Angel D’Agostino ve Ernesto Bianchi ile bir grup kurdu. Birlikte küçük tiyatrolarda çalmaya başladılar. 1928’de ilk profesyonel orkestrasını kurdu ve bu tarihten itibaren kayıt yapmaya başladı. Kariyeri boyunca 1000’den fazla kayıt gerçekleştirdi.

1935 yılında yaptığı “9 de Julio” kaydı ile Tangoda Altın Çağ (Golden Age) devrimini gerçekleştirdiği söylenebilir. Tipik Tango Orkestrasındaki enstrüman sayısı D’Arienzo ile birlikte artmıştır. 1936’da Rudolfo Biagi’yi de grubuna kattı ve müziğindeki tempoyu daha da hızlandırdı. Cümleler arası geçişler Biagi’nin piyanosu ile daha güçlü ve belirgin hale geldi. Orkestrasına 2 bandoneon ve 1 keman daha katarak sesi yükseltti ve ritmik vurguları arttırdı. Radio El Mundo’da çalarak ülke çapında üne kavuştu. D’Arienzo’nun Tango’daki lakabı “Ritmin Kralı”dır  (El Rey Del Compas). Orkestrasında bandoneonlar en önde yer alır ve sayı olarak kemanlardan daha çoktur. Piyano ise ritmi geriden destekler.

1942’ye gelindiğinde ise Carlos Di Sarli’nin başını çektiği “Melodi”nin önde gittiği tarzdan etkilenir ve kendi müziğini de yavaşlatır. Ritim ve melodi arasında dengeyi arar. Ritmi saat kadar düzenli ve vurguludur, kemanı çok duygusal kullanır, piyanolu geçişleri özenlidir, beklenmedik yerlerde esler verir, güçlü, düzenli ve net kadans ile müziği bitirir. Canaro ve Lomuto’nun sade ritimlerinden ve De Caro’nun senfonik denemelerinden sonra D’Arienzo’nun tarzı tangoya oldukça enerjik, Tangoya canlı ve hareketli bir soluk getirmiştir; dansçılar için yeni performans tarzlarına olanak verir, dinleyiciler için yeni bir ses getirir ve diğer tüm bestecilerin ve orkestraların da Tango’yu yeniden yorumlamalarını sağlar.

Juan D’Arienzo’nun orkestrası ile 1964’te Montevideo’da performansını izliyoruz, “Remembranza”yı çalıyorlar. Piyano’da Juan Polito ve vokalde Osvaldo Ramos var. Yönetme biçimindeki enerjiye ve vokalist ile olan temasına dikkat etmelisiniz.


Juan D’Arienzo’nun 1949’da verdiği bir röportajdan kesitler:

“Tango herşeyden önce ritim, gerginlik, güç ve kişiliktir. Eski Tango bunların hepsine sahipti ve bunları kaybetmemeyi denemeliyiz. Arjantin Tango bunları unuttuğumuz için bir süreliğine krize girmişti. Alçakgönüllülüğü bir kenara bırakarak bu eski görkemin yeniden görülmesini sağladım.“

“Bir süre için Tango Orkestrası sadece solistin şarkı söylemesi için bahaneye dönüştü. Tüm müzisyenler ve orkestra şefi sadece popüler bir şarkıcıya eşlik ettiler. Orkestra, solisti ön plana çıkarmak için fon olarak kullanılmamalı, tam tersine orkestra ön planda olmalı. İnsan sesi sadece enstrümanlardan biri olmalı, daha fazlası değil. Bir solist için orkestradaki tüm enstrümanları feda etmek hatadır. Ben bu hatayı düzelttim. Orkestrayı öne çıkardım ve solisti olması gereken yerde konumlandırdım.“

“Tango’nun zaman içinde kaybolup giden eril gücünü kurtarmaya çalıştım. Tango’nun müzik dünyasında farka yaratmasını sağlayan ritim, gerginlik, güç ve kişiliği geri getirdim.”

Juan D’Arienzo’nun 1939 kayıtlı Mandira’sında Vokalde Alberto Echagüe var. Javier Rodriguez ve Francesco Del Buono’nun Roma’da 2019’daki performansları.


D’Arienzo ile ilgili diğer kısa bloğumuza aşağıdaki bağlantıdan erişmeniz mümkün.

PAPA'nın FAVORİSİ

Gecemiz D’Arienzo’yu tarz açısından etkileyen Francisco Lomuto’nun’nun 1935 tarihli Caminito’su ve D’Arienzo’nun 1937 tarihli La Cumparsita’sı ile açılacak ve “La Juan D’Arienzo” orkestrasının La Cumparsita’sı ile kapanacak.

05/10/2019 tarihli Milongamızın Tanda ve Cortinalarının düzenli haline aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz. Bugünkü Tandalarımız “D’Arienzo ve Arkadaşları” ve Cortinalarımız “Swing” olarak programlanmıştır. İyi dinlemeler!

https://open.spotify.com/playlist/2KFS3BrXsUQ9mve26a7p6q

Tanda OrquestaVocalistYear
CaminitoTFrancisco LomutoCerry Brian & Jorge Omar1935
La CumparsitaTJuan D’ArienzoInstrumental1937
1TOsvaldo FresedoErnesto Fama1927 – 1928
2TFrancisco LomutoInstrumental1927 – 1930
3VJuan D’ArienzoInstrumental1936
4TJuan D’ArienzoInstrumental1935 – 1936
5TRodolfo BiagiJorge Ortiz1940
6MJuan D’ArienzoAlberto Echague1938 – 1939
7TOrquesta Tipica VictorOrtega Del Cerro1943
8TJuan D’ArienzoAlberto Echague1939
9VAnibal TroiloFrancisco Fiorentino, Alberto Marino, Floreal Ruiz1943 – 1947
10TFrancisco CanaroAlberto Arenas1946 – 1951
11TAngel D’AgostinoRuben Cane1953 – 1954
12MFrancisco CanaroErnesto Fama1939 – 1940
13TFulvio SalamancaArmando Guerrico – Luis Carrea1957 – 1959
14TAnibal TroiloRoberto Rufino1963 – 1965
15VHector VarelaArgentino Ledesma – Fernando Soler – Jorge Falcon1954 – 1973
16TFlorindo SassoneInstrumental1971
17TLa Juan D’ArienzoInstrumentalModern
La CumparsitaTLa Juan D’ArienzoInstrumentalModern

Caminito Art Spotify Profili için:

https://open.spotify.com/user/kxmbqgbx0zo0qk8ags5y6qj0r?si=Mn7km9vJTYq7ZIAPo56Agg

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tangonun Engelleri - Sistem

Feraye Cafe’deki Doğaçlama DJing’in ardından – Topluluk, gece, müzik ve mekan – 17-07-2021

Homero Manzi ve Tango Ruhu